Blog Layout

מזימות בארץ הנילוס | האם אחר מכת "השבעה באוקטובר" ישראל שוב תופתע חלילה

 מאמר של ר. גיל בעיתון "יתד נאמן"

במאמר מרואיין אלי דקל

ט"ו בסיון ה'תשפ"ד 21.06.2024

במוסף השבת של העיתון יתד נאמן פורם מאמר של ר. גיל בנושא האם קיימת סכנה שישראל תופתע שוב-הפעם מכיוון מצרים שמתעצמת (במיוחד מאז שעבד אל פתח א־סיסי תפס את השלטון במצרים). ההתעצמות המצרית כוללת, הן רכש רב של נשק מודרני והן בניית תשתיות צבאיות נרחבות בסיני ובאזור התעלה - התשתיות הצבאיות מכשירות את זירת הלחימה מול ישראל. יודגש שהתשתיות הצבאיות נבנות בעיקר בזירה זו ומצרים כמעט שאינה בונה תשתיות צבאיות מול איומים מועצמים/מדומיינים בזירות: מול סודן (ה"איום" של גזלת ממי הנילוס על-ידי אתיופיה, מול לוב, מול איראן ומול טורקיה.


המאמר מבוסס על ראיונות עם מר אלי קלוטשטיין המשמש כחוקר במכון משגב לביטחון ואסטרטגיה לאומית ועם מר אלי דקל-העוסק בחקר מודיעין ותשתיות אסטרטגיות והעוקב אחר המתרחש במצרים מזה כששים שנה.



שני החוקרים מסכימים כל כך שמצרים מתעצמת ובונה תשתיות צבאיות בסיני אך מפרשים הצורה שונה את הסיכון לישראל. לדעת דקל מר קלוטשטיין לא בקיא בנתונים והערכותיו שגויות. לדעת דקל, גם במקרה והוא זה ששוגה בפרשנותו את כוונותיה של מצרים, גם אז צה"ל צריך באופן מיידי להכין עצמו להתמודדות מול צבא מצרים. הסיבה לכך היא שההכנות הצבאיות (מודיעין, הצטיידות ואימונים) מתמשכות לאורך זמן רב לעומת תפנית בדעת שליט מצרים או החלפתו בשליט אחר יכולה להתבצע תוך זמן קצר. 


New Paragraph

New Paragraph

נספחים של אלי דקל אינם מופיעים בכתבה במקור ראשון

New Paragraph

Contact Us

אלי דקל,שניאור ובר,כור ההיתוך,חטיבות הגנה מרחבית,גיוס חרדים לצה
By אלי דקל ושניאור ובר 14 Sep, 2024
סא"ל (בדימוס) אלי דקל, מחבר הספר "מודיעין תלוש מהקרקע" מתארח בפודקאסט 'כור ההיתוך' ומשוחח עם שניאור ובר. לפניכם החלק הרביעי של הראיון הממושך. חלק זה עוסק בצורך החיוני בהקמת חטיבות הגנה מרחבית. לדעת דקל השרות בחטיבות אלו יכול להוות פתרון לסוגיית גיוס החרדים. ניתן לצפות בפודקאסט המלא באתר "כור ההיתוך" בקישור: https://www.youtube.com/watch?v=Uxeo6H5SBLE&t=183s
אלי דקל,שניאור ובר,כור ההיתוך,השלום עם מצרים,התעצמות צבא מצרים,עסקאות לשיחרור החטופים,
By אליהו דקל ושניאור ובר 13 Sep, 2024
סא"ל (בדימוס) אלי דקל, ששימש בעבר כראש ענף מחקר השטח בחטיבת המחקר באמ"ן מתארח בפודקאסט 'כור ההיתוך' ומשוחח עם שניאור ובר. לפניכם החלק השלישי של הראיון הממושך. חלק זה עוסק בני נושאים: הניסיונות המצריים לקחת חלק בעסקות לשחרור החטופים הישראלים שבידי החמאס, והתעצמות צבא מצרים בשנים האחרונות. ניתן לצפות בפודקאסט המלא באתר "כור ההיתוך" בקישור: https://www.youtube.com/watch?v=Uxeo6H5SBLE&t=183s
אלי דקל,שניאור ובר,כור ההיתוך,השלום עם מצרים,נסיגה מציר פילדלפי,מקומה של הדת במצרים,הנשיא א־סיסי,
By אלי דקל ושניאור ובר 12 Sep, 2024
שניאור ובר מערוץ "כור ההיתוך" מראיין את אלי דקל א' באלול ה'תשפ"ד 04.09.2024 סא"ל (בדימוס) אלי דקל, ששימש בעבר כראש ענף מחקר השטח בחטיבת המחקר באמ"ן מתארח בפודקאסט 'כור ההיתוך' ומשוחח עם שניאור ובר. לפניכם החלק השני של הראיון הממושך. חלק זה עוסק בני נושאים: ניתוח ממשמעות של אפשרות נסיגה ישראלית מציר פילדלפי, ומקומה של הדת במצרים. ניתן לצפות בפודקאסט המלא באתר "כור ההיתוך" בקישור: https://www.youtube.com/watch?v=Uxeo6H5SBLE&t=183s
אלי דקל,שניאור ובר,כור ההיתוך,השלום עם מצרים,היערכות צבא מצרים בסיני,כיצד צה
By אלי דקל ושניאור ובר 11 Sep, 2024
סא"ל (בדימוס) אלי דקל, ששימש בעבר כראש ענף מחקר השטח בחטיבת המחקר באמ"ן מתארח בפודקאסט 'כור ההיתוך' ומשוחח עם שניאור ובר. לפניכם החלק הראשון של הראיון הממושך העוסק בנושא: מצרים, מאז 1965, מעודדת ארגוני טרור שיפגעו בישראל. במהלך השיחה דנים השנים, בין היתר, בנושא התמיכה המאסיבית הארגון החמאס ובאינטרס המצרי בהמשך קיומו של ארגון זה. ניתן לצפות בפודקאסט המלא באתר "כור ההיתוך" בקישור: https://www.youtube.com/watch?v=Uxeo6H5SBLE&t=183s
אלי דקל,משה פייגלין,ערוץ TOV,הסכם השלום ישראל מצרים,מלחמה קרה בין ישראל למצרים
By משה פייגלין 10 Sep, 2024
הסופר, הוגה הדעות והפוליטיקאי משה פגלין רואיין בערוץTOV ואמר, בין היתר, כי מעולם לא היה לנו שלום עם מצרים. את היחסים בין ישראל למצרים הגדיר פייגלין כמלחמה קרה. בראיון מפרט פייגלין את ההשלכות של קביעה זו.
אליהו יוסיאן,אלי דקל,איראן,טורקיה,סעודיה,מי האויב של מצרים,
By אליהו יוסיאן ואליהו דקל 09 Sep, 2024
מר אלעזר שטורם מערוץ TOV ראיין את סא"ל (בדימוס) אליהו יוסיאן ואת סא"ל (בדימוס) אליהו דקל ודן עימם בשאיפות של מדינות במזרח התיכון "להשיב עטרה ליושנה" ולחזור להיות אימפריות כמו היו ביני קדם. חלק מהשיחה הוקדש לשאלה נגד מי נערכת מצרים למלחמה, האם נגד איראן או נגד ישראל.
אחמד ח'ליפה,אלי דקל,ציר פילדלפי,איומים מצריים כלפי ישראל,
By אלי דקל ואלעזר שטורם 08 Sep, 2024
אלעזר שטורם מערוץ TOV מראייi את אלי דקל ה' באלול ה'תשפ"ד 08.09.2024 מר אלעזר שטורם מערוץ TOV ראיין את סא"ל בדימוס אלי דקל ודן עימו בשאלה מה סיבת הגעתו של רמטכ"ל צבא מצרים אחמד ח'ליפה, לסיור מתוקשר בגבול מצרים-רצועת עזה (ציר "פילדלפי"). דקל, בתשובתו מנתח גם את האיומים המרומזים של מצרים כלפי ישראל.
מלחמת שמיני עצרת,אלי דקל,שמעון ריקלין,אראל סג
By שמעון ריקלין אראל סג"ל ואלי דקל 07 Sep, 2024
שמעון ריקלין ואראל סג"ל מערוץ 14 מראיינים את אלי דקל א' באלול ה'תשפ"ד 04.09.2024 שמעון ריקלין ואראל סג"ל מערוץ 14 ראיינו את סא"ל בדימוס אלי דקל ודנו עמו בשאלת מעורבותה של מצרים לפני ובמהלך מלחמת שמיני עצרת ("חרבות ברזל"). במהלך הראיון עלתה השאלה האם מצרים ידעה על כוונת החמאס לפתוח במלחמה.
אלי דקל,חנן גרינווד,ישראל היום,הסכם השלום ישראל-מצרים,מצרים מנהלת מלחמה קרה נגד ישראל,מצרים מכשירה א
By אליהו דקל-דליצקי 06 Sep, 2024
ב־30.08.2024 פורסם בעיתון "ישראל היום" מאמר של חנן גרינווד בשם "מתווכת הוגנת או איום על ישראל: מה רוצה מצרים?". במאמר מביא המחבר קטעים מראיונות שקיים עם: ד"ר אופיר וינטר וד"ר יורם שוויצר – שניהם מהמכון למחקרי ביטחון לאומי I.N.S.S., וכן עם סא"ל (בדימוס) אלי דקל, ששימש בעבר כחוקר בכיר בחטיבת המחקר באגף המודיעין. המחבר טוען שמאמרו מסתמך גם על אנשים נוספים שאינו מציין את שמם. להבנתי המסר העיקרי של המאמר הוא: "צריך להסתכל בעין פקוחה על תהליכי השתנות בחברה ובצבא, ולראות אם אליטה אנטי־מערבית ואנטי־ישראלית תתפוס את השלטון. כרגע זה לא המצב". מכיוון שרבים מהנהגת המדינה וצה"ל מקדשים את המסרים שמפיק המכון למחקרי ביטחון לאומי, אלי דקל מצא לנכון להגיב על מקצת מהטיעונים שפורסמו בעיתון. לנוחות הקוראים, המאמר בישראל היום וכן הקלטת הראיון של חנן גרינווד עם אלי דקל צורפו כנספחים.
אלי דקל,פלד ארבלי,מעריב,מעורבות מצרים במלחמת שמיני עצרת,החמאס-כוח פרוקסי של מצרים,תנועת האחים המוסלמ
By פלד ארבלי 05 Sep, 2024
מאמר של פלד ארבלי באתר האינטרנט של 'מעריב'. המאמר שפורסם בשם "למצרים אין שום עניין שישראל תכריע את החמאס": המשחק הכפול של קהיר. המאמר עוסק בדואליות ביחסים שבין החמאס למצרים. מצד אחד החמאס בעזה משמש ככוח פרוקסי של מצרים כדי לפגע בישראל, ומאידך החמאס הוא חלק מתנועת האחים המוסלמים – תנועה הנלחמת במשטרו של א־סיסי. המאמר מבוסס על ראיון שקיים המחבר עם איש המודיעין סא"ל (בדימוס) אלי דקל. הראיון פורסם באתר האינטרנט של 'מעריב' בקישור: https://www.maariv.co.il/news/military/Article-1130078
More Posts
Share by: